Khamis, 8 September 2011

Sambutan Jubli Perak 25 Tahun SEMENTAS

Terima kasih kepada team fb.com/smktamanselayang.(^_^)v

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Hari Sabtu ni, 10hb September 2011 korang ade ke mana2 tak? jemput rr datang ke SMK Taman Selayang. Ade ape?? Kalau korang nak taw, tahun 2011 ni genap la usia penubuhan sekola kita yg disayangi ni, 25 tahun.

Hepi 25th bufday to seMenTas~!!

Kalau anak dara usia 25 tahun ni dah sesuai sangat berkawin kan? Kalau zaman dulu2, dah ade ade 7,8 org anak dah. huhu.. SEMENTAS dah melahirkan ramai insan2 yang berjaya dalam bidang masing2 sejak mula ditubuhkan pada 1hb Januari 1986. Bangga taw~ Orang kata, tempat jatuh lagikan dikenang, inikan pula tempat bermain.. Di sekola la tempat kita mengenal kehidupan, belaja pelbagai perkara, bukan saje ilmu pengetahuan tapi macam2 lagi la.. Korang aje yg taw kenangan dan memori silam kan? kui..kui..kui...

Mengenangkan kembali masa silam terutama semasa zaman sekola sudah pasti menerbitkan pelbagai rasa yang sukar digambarkan dengan kata2.. Ade hepi, ade sedih, ade menakutkan (kena kejar dgn Cikgu disiplin la tu kot? haha..) ade yg masin, pendek kata macam2 lagi la.. Termasuk rahsia2 yg hanya kita saje yg taw. Tapi semua memori itulah yg menjadikan kita seorang mamalia eh, silap.. seorang MANUSIA seperti mana kita skang.. Memori itu jugalah yg akan terus kekal selagi kita bernafas, selagi hayat dikandung badan. Tak lapuk dek panas, tak lekang dek hujan... (sila carik sendirik maksudnya yer?)

25 tahun itu bukan masa yang lame ekceli, pejam celik pejam celik dah 25 tahun. Mcm korg la, 25 tahun dulu si ibu menahan sakit melahirkan dan bapa pula menanti dengan penuh debar di luar wad @ bilik.. uweerkkk saje, terus melimpah air mata ibu manakala bapa pula mengucap syukur di atas kelahiran insan bernama ANAK. Maka si anak itu dipelihara, dibelai, dimanja, diberi kasih sayang, pelajaran dan tunjuk ajar.... sehinggalah dya dewasa.. sehingga mencapai usia 25 tahun.  *lap air mata jap sebab teringat umi dan abah. 

So pihak sekolah dengan rasa rendah aty menjemput seluruh warga SEMENTAS, tak kira la bekas2 guru, bekas2 staf, bekas2 pak guard, bekas2 pelajar semua yg pernah bergelar keluarga SEMENTAS dari dulu hingga skang.. Kita ade mcm2 xtvt.. jualan, pameran, persembahan & yg paling penting skali, JOGATHON. Ala.. yg larik2 tu la.. Di samping dpt menyihatkan badan, dapat gak berjumpa beramah mesra bersuai kenal antara 1 sama lain kan...
Atuk ni masih mampu berlari.. Korang x rase tercabar keww??!

Jap2.. JUBLI tu ape ek?? (tanya Mughni di dalam aty beliau) Mesti raaamai yg x taw ape maksud jubli.. Menurut Kamus Dewan edisi ke3, jubli tu ertinya.... perayaan utk memperingati ulang tahun sesuatu peristiwa (hari perkahwinan, hari pertabalan diraja, dan lain2); jubli perak (emas,intan) perayaan memperingati ulang tahun ke25 (ke50 dipanggil jubli intan. haaa.. faham murid2?

Marilah kita sama2 hadir memeriahkan SAMBUTAN JUBLI PERAK 25 TAHUN SMK TAMAN SELAYANG yg kita cintai, sayangi, rindu, kasihi inni...

  • Tarikh    : 10hb September 2011 (SABTU)
  • Masa     : 8.00 pagi hingga 1.00 tengah hari
  • Tempat  : SMK Taman Selayang
  • Parking  : SMK Seri Selayang (Kereta) /
  • Parking  : Hadapan bengkel KH SMKTS (Motorsikal)
  • Pakaian  : Sopan plss.... (jangan terdedah terbonjol2 segala)

Bukan senang nak merasa uolss.. Kalau nak tunggu Jubli Emas 50 Tahun SEMENTAS, ntah bila pulak kan.. Mase tu masing2 dah tak de kat dunia ni.. Inna lillahi wa inna ilaihi roojiunn..


(Penggunaan bahasa-bahasa pasar yang di dalam post kali ini tidak sesuai digunakan untuk urusan rasmi. Harap maklum)

1 ulasan:

Amir Aizat Black berkata...

ikot kan ati nk sgt g event ni....tp ape kan daye....ade event yg penting nk kene follow...adoyai....